MODRÉ ŠÍPY KMD ž.s.

ZPĚT |

T211.0167 motorová lokomotiva


    Popis lokomotivy

    T211.0167 je dvounápravová posunovací lokomotiva rámové konstrukce. Vyrobena byla ČKD Praha, motory před i po rekonstrukci jsou z produkce Tatry Kopřivnice. Stroj patří k jedné nejrozšířenějších řad, bylo vyrobeno přes 800 kusů. Byly dodávány zejména pro tuzemský průmysl, ale objevily se i poměrně exotických destinacích jako je Čína, Indie, Irák či Egypt.
    Lokomotiva je jednoduché konstrukce, v přední části je kapota, pod níž se nachází motor Tatra 930/51 (původně Tatra 111A), který je hřídelí spojen se čtyřstupňovou synchronizovanou převodovkou s reverzací přes vzduchem ovládanou třílamelovou spojku. Přenos výkonu na kola je zajištěn pomocí kardanů prostřednictvím nápravových převodovek. Pod kapotou se dále nachází vzduchojemy a další příslušenství brzdy, naftová a olejová nádrž a další příslušenství. Na ochozu jsou vestavěné skříně baterií a písečníky. V zadní části stroje je kabina řidiče.
    Náš stroj byl dodán prostřednictvím Železničního stavitelství Brno pro AŽD Praha, závod Kolín. Většinu provozu však sloužil v Cukrovaru Ovčáry u Kutné Hory.
    V roce 1999 jsme jej zakoupili a je postupně opravován, aby mohl sloužit jako servisní vozidlo spolku.








      Základní technické údaje

  • výrobce: ČKD Praha n. p.
  • typ: 1435 BN150
  • výrobní číslo: 5592
  • rok výroby: 1962
  • vyrobeno pro: AŽD Praha, závod Kolín
  • konstrukční rychlost: 40 km/h
  • výkon dieselu: 163 ks (Tatra 111A),
    po remotorizaci 150 kW (204 ks)
    (Tatra 930-51E)
  • přenos: mechanický
  • délka přes nárazníky: 7240 mm
  • šířka: 2600 mm
  • výška skříně nad kolejí: 3348 mm
  • rozvor náprav: 2800 mm
  • průměr kol: 1000 mm
  • uspořádání dvojkolí: B
  • min. poloměr pojížděného oblouku: 60 m
  • vytápění: teplovzdušné
  • počet míst k sezení: 2 (řidič)
  • hmotnost vyzbrojené lokomotivy: 22000 kg


    .