M274.003

ZPĚTPROJEKTHISTORIE VOZUKONSTRUKCERÁM-PODVOZKYDIESELNAFTA-OLEJ-VODATRAKCE-ELEKTROMRTVÝ MUŽ |

ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE


    Popis vozu

    M274.003 je čtyřnápravový dvou-podvozkový rychlíkový motorový vůz celokovové konstrukce, jeden z prvních kompletně elektricky svařovaných. Vůz je aerodynamicky tvarován s nadčasovým designem skříně, svým technickým řešením na svou dobu velmi moderní. Pohon zajišťoval šestiválcový naftový motor umístěný ve strojovně mezi předním stanovištěm řidiče a zavazadlovým oddílem nad předním podvozkem. Motor poháněl stejnosměrný generátor, který napájel dva trakční motory zavěšené tlapově na nápravách zadního podvozku. Za zavazadlovým oddílem a toaletou je velký oddíl pro cestující a zadní stanoviště řidiče. Vůz byl vybaven zabezpečovacím zařízením "Mrtvý muž" soustavy Brown, Boveri & Cie Drásov. Jméno Modrý Šíp získal podle své barvy a znaku výrobce, zároveň symbolizující rychlost.









      Základní technické údaje

  • výrobce: Akciová společnost,
    dříve Škodovy závody v Plzni
  • typ: 10Mo1
  • výrobní číslo: 100
  • rok výroby: 1934
  • vyrobeno pro: ČSD
  • konstrukční rychlost: 100 km/h
  • výkon: 400 ks
  • přenos: elektrický Škoda
    s automatickou regulací
  • délka přes nárazníky: 19730 mm
  • délka skříně: 18682 mm
  • šířka skříně: 2992 mm
  • výška skříně nad kolejí: 3800 mm
  • rozvor podvozků: 2500 mm
  • vzdálenost otočných čepů: 12980 mm
  • průměr kol: 1000 mm
  • uspořádání dvojkolí: 2´ Bo´
  • minimální poloměr pojížděného oblouku:
    150 m
  • počet míst k sezení: 56
  • vytápění: teplovodní
  • hmotnost prázdného vozu: 48600 kg
  • hmotnost vyzbrojeného vozu: 50810 kg
  • hmotnost obsazeného vozu: 55000 kg


    .