M274.003

ZPĚTPROJEKTHISTORIE VOZUZÁKLADNÍ ÚDAJEKONSTRUKCERÁM-PODVOZKYNAFTA-OLEJ-VODATRAKCE-ELEKTROMRTVÝ MUŽ |

SPALOVACÍ MOTOR


    Popis motoru

    Motor je uzavřené skříňové konstrukce, stojatý rychloběžný čtyřtaktní vodou chlazený bezkompresorový šestiválec s přímým vstřikováním. Kliková skříň zhotovena ze speciální litiny a v ní je v osmi ložiskách uložena kliková hřídel. Kliková skříň je připevněna na základové desce, která je sešroubována přírubově s trakčním generátorem. Svařovaná základní deska slouží zároveň jako olejová vana o objemu cca 150 litrů. Motor je umístěn v samostatné strojovně mezi předním stanovištěm řidiče a zavazadlovým oddílem.










      Technické parametry

  • výrobce:
    Akciová společnost, dříve Škodovy závody
    v Plzni, závod Naftové motory Smíchov
  • výrobní číslo: 678
  • rok výroby: 1934
  • výkon jmenovitý: 400 HP
  • výkon špičkový: 440 HP
  • otáčky/min. na prázdno: 500
  • otáčky/min. při jmen. výkonu: 1000
  • otáčky/min. při špičk. výkonu: 1000
  • hmotnost: 4650 kg
  • hmotnost/HP: 11,6 kg
  • počet ventilů v jednom válci:
    2 sací, 2 výfukové
  • vrtání/zdvih: 230/280 mm
  • objem válce: 11,62 l
  • objem motoru: 69,79 l
  • střední pístová rychlost: 9,3 m/s
  • střední efektivní tlak: 5,15 atm
  • spotřeba paliva při polovičním zatížení:
    203 g/HP/hod.
  • spotřeba paliva při plném zatížení:
    178 g/HP/hod.
  • kompresní tlak: 35 atm
  • sací ventil otevírá před m.b.: 10°
  • sací ventil zavírá před m.b.: 46°
  • výfukový ventil otevírá před m.b.: 48°
  • výfukový ventil zavírá před m.b.: 10°
  • trysky: otevřené se zpětným ventilem,
    kužel 140°
  • počet a průměr otvorů trysek: 6 x 0,4
  • tlak otevírací: 40 atm
  • tlak vstřikový maximální: 400 atm
  • předstih při otáčkách naprázdno: 6°
  • předstih při maximálních otáčkách: 13°
  • typ palivových pump: Bosch PF 1, samostatné pro každý válec
  • vnější/vnitřní průměr vedení paliva: 8/2,5 mm
  • maximální tlak ve válci: 60 atm





    .